Dama Godiva

Follow me at Facebook.com/DamaGodiva

NYC to Try Longer School Days

image

Photo courtesy: Getty Images | Children ride on a school bus in East Harlem.

Once again I am puzzled by new education reforms in New York City.

I know that a large percentage of high school graduates can barely read at an elementary level and speak even worse than my three year old nephew, but why extend the day? There are clearly many solutions to this problem and extending the day by two plus hours is not one of them.

For starters teacher’s unions are downright ridiculous! Teachers and principals should be held accountable for the nonperformance of the children in their schools. A teachers job is to teach and many of them don’t care about teaching but only their expected pension.

Children and most adults can only pay attention for twenty minutes at a time. How are they expecting children to pay attention for an additional two hours? If the first six hours of the day are a failure how can an additional two make a difference. This sounds like a huge waste of money ($4.6 million), time and failure.

According to research the problem begins with grade school children from grades k-5. This is the age when kids are like “sponges” and absorb everything. If you are a teacher, teaching young children simple arithmetic  reading and writing is not a difficult task.

Is the next step to keep our children full-time like a boarding school?

Una vez más estoy desconcertada por las nuevas reformas de la educación en la ciudad de Nueva York.

Yo sé que un gran porcentaje de los graduados de secundaria apenas se pueden leer en un nivel elemental y hablar incluso peor que mi sobrino de tres años, pero ¿por qué extender el día? Es evidente que hay muchas soluciones a este problema y extender al día por dos horas más no es uno de ellos.

Para empezar, los sindicatos de maestros son francamente ridículo! Los maestros y directores deben rendir cuentas por la inoperancia de los niños en sus escuelas. Un trabajo de los profesores es enseñar y muchos de ellos no se preocupan por la enseñanza, sino sólo su pensión esperada.

Los niños y la mayoría de los adultos sólo pueden prestar atención durante veinte minutos a la vez. ¿Cómo esperan que los niños presten atención durante dos horas mas? Si las primeras seis horas del día son un fracaso, ¿cómo puede dos adicionales hacen una diferencia. Esto suena como una gran pérdida de dinero ($ 4,6 millones), tiempo y fracaso.

Según la investigación el problema comienza con los escolares de primaria de los grados K-5. Esta es la edad en que los niños son como “esponjas” y absorben todo. Si usted es un maestro, enseñando a los niños pequeños lectura simple aritmética y la escritura no es una tarea difícil.

Es el siguiente paso para mantener a nuestros hijos a tiempo completo como un internado?

Read more: http://newyork.cbslocal.com/2013/04/29/nyc-to-try-longer-school-day-in-20-middle-schools/

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on April 30, 2013 by in USA Politics and tagged , .

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 1,304 other followers

%d bloggers like this: